Sectorul de servicii de business se mareste anual, iar zona de BPO (Business Process Outsourcing) a cunoscut o crestere semnificativa. Conform Statista, veniturile tarilor din Europa de Est pe segmentul BPO vor ajunge la 2,28 miliarde USD in 2022, urmand sa creasca in fiecare an cu 15,60%.
Europa de Est include tari precum Romania, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Moldova, Polonia, Slovacia si Ucraina. Serbia, cea mai mare tara din Balcanii de Vest, este, de asemenea, o destinatie buna pentru externalizare.
Pentru dezvoltarea unei afaceri de succes, este recomandat sa alegi sa externalizezi serviciile catre o tara care poate oferi cele mai bune solutii si care se aliniaza profilului si valorilor companiei tale. Selectarea unei anumite tari poate fi un proces complex. De luat in considerare in acest proces sunt factori precum climatul politic, stabilitatea economica si nivelul de educatie al cetatenilor.
Care sunt beneficiile externalizarii operatiunilor catre companiile din Europa de Est?
-
O plaja larga de profesionisti
Gasesti oameni calificati, care vorbesc mai multe limbi straine si care sunt pasionati de tehnologie. Tinerii vorbesc deja engleza la un nivel avansat, iar studentii invata sa vorbeasca fluent limbi precum spaniola, italiana, germana si franceza.
Deoarece engleza este folosita pe scara larga in aceste tari, poti gasi usor un partener de afaceri care ofera servicii profesionale la un cost mai mic si fara bariere lingvistice.
Majoritatea tinerilor din Europa de Est sunt pasionati de tehnologie si au invatat inca de mici bazele informaticii. Astfel, aceste resurse reprezinta un avantaj major pentru companiile care doresc sa externalizeze operatiunile IT sau operatiunile de tech support pentru solutii software sau hardware.
Exista un numar mare de angajati vorbitori de limbi straine, care doresc sa aduca valoare oricarui contact center sau companiilor cu care lucreaza. Salariul din Europa de Est este semnificativ mai mic decat in alte regiuni. Cu toate acestea, in industria BPO, acesta este mai mare decat salariul minim din fiecare tara.
-
Reducerea costurilor
Chiar daca salariile din aceasta regiune pot fi putin mai mari decat in Asia, asemanarile culturale dintre companiile occidentale si cele din Europa de Est reprezinta un avantaj important. In acelasi timp, costurile din aceasta regiune sunt semnificativ mai mici decat in Europa de Nord sau de Vest.
Gestionarea operatiunilor in-house este mai costisitoare decat externalizarea acestor operatiuni catre o firma specializata. Externalizarea in Europa de Est poate reduce cu pana la 40% costurile ce implica salariile, beneficiile, taxele si administrarea.
Romania, de exemplu, are oferte competitive in ceea ce priveste industria de contact center. De-a lungul timpului a devenit o destinatie extrem de atragatoare pentru Business Process Outsourcing.
-
Mediu propice pentru afaceri
Climatul de afaceri din Europa de Est este favorabil, aceasta zona fiind o destinatie de incredere pentru outsourcing. Piata BPO din Europa de Est se extinde mereu si devine mai dinamica. Skill-urile care tin de IT si limbi straine, rentabilitatea financiara si mediul favorabil de afaceri sunt doar cativa dintre factorii ce demonstreaza ca Europa de Est a devenit un loc propice pentru externalizare.
In plus, Europa de Est e ușor accesibila pentru calatorii si comunicare, datorita locatiei si fusurilor orare. Clientii pot ajunge la partenerii lor in cateva ore. De asemenea, tarile din aceasta zona au cea mai mare viteza de internet din lume, ceea ce creeaza un mediu de lucru rapid si ajuta la accelerarea proceselor.
Politicile GDPR sunt respectate cu strictete, deoarece majoritatea acestor tari sunt membre UE. Respectarea acestui regulament asigura gestionarea si pastrarea datelor in siguranta.
Un alt factor care face ca Europa de Est sa fie locul perfect pentru externalizarea operatiunilor este dovada ca unele dintre cele mai mari corporatii din lume au ales sa isi desfasoare activitatea customer de care aici.
-
Asemanarile culturale
Atunci cand alegi un partener din Asia sau din Europa, exista anumite diferente culturale care pot influenta activitatile companiei. Desigur, decizia va fi luata tinand cont de mai multi factori, cum ar fi nevoile companiei. Este important sa mentionam ca eticheta in afaceri a companiilor din Europa de Est este comparabila cu cea a Statelor Unite sau a Europei de Vest. Acest lucru se intampla deoarece cultura occidentala a influentat puternic aceste tari in ultimele decenii.
Asemanarile culturale fac mai usor pentru clientii finali sa colaboreze cu agentii de contact center din tarile est-europene. Aceasta aliniere ajuta la eficientizarea fluxului de lucru, la imbunatatirea gestionarii relatiei cu furnizorii si la reducerea neintelegerilor legate de bariera lingvistica si/sau culturala.
Europa de Est a devenit una dintre cele mai importante destinatii BPO din lume. Datorita expertilor si cunostintelor vaste in domeniu, aceasta regiune reprezinta deja un spatiu relevant pentru piata de BPO.
Valoris Center are patru hub-uri de livrare a serviciilor, in Romania si in Serbia. Vezi solutiile noastre aici si completeaza formularul pentru a obtine o oferta sau pentru a discuta cu un specialist despre nevoile afacerii tale.