Skip to content

Cum te ajuta externalizarea serviciilor sa reduci eficient costurile

In era digitalizarii, externalizarea serviciilor este intalnita tot mai des. Este considerata o metoda eficienta de optimizare a costurilor prin achizitia de servicii profesionale. Serviciile ce pot fi externalizate sunt numeroase (IT, Marketing, Customer Service, Software, Payroll s.a).

Offshore outsourcing, sau externalizarea in afara granitelor, este un proces eficient de angajare a unor servicii prestate la un nivel de calitate inalt, cu un cost mai scazut. Conform Fortunly, 54% dintre companii colaboreaza cu cel putin cu un third-party BPO pentru servicii de customer care, care ii ajuta sa mentina legatura cu clientii lor.

Cum stii ca este momentul sa externalizezi anumite procese? Acestea sunt cateva intrebari pe care trebuie sa le pui, pentru a realiza daca este un moment propice pentru un nou parteneriat:

  • Beneficiez de un cost favorabil pentru serviciile pe care compania le derulaza in prezent?
  • Am resursele necesare pentru un mod de lucru adaptat la noile tehnologii si software-uri?
  • Resursele disponibile imi ofera un avantaj fata de competitie?
  • Echipa este specializata astfel incat sa livreze cele mai bune rezultate, intr-o maniera eficienta?
  • Costurile ce tin de recrutare, administrare si instruire a angajatilor sunt eficiente pentru activitatea si business-ul meu?

In procesul decizional legat de externalizare, unul dintre cele mai importante elemente de luat in considerare este reducerea semnificativa a costurilor. Partenerul potrivit este cel care are angajati specializati pe operatiunile pe care vrei sa le externalizezi. Acesta trebuie sa detina tehnologii ce vor eficientiza comunicarea si munca in general.

Principalele domenii in care poti reduce costurile, datorita unei externalizari, sunt:

  1. Costul aferent angajatilor

Crearea unui nou departament  pentru a desfasura activitatile auxiliare ale companiei consuma un set de resurse foarte important. Aceste resurse pot fi alocate pentru procesele de baza. Costurile ce implica recrutarea, angajarea si mai apoi instruirea oamenilor sunt ridicate, iar timpul alocat pentru aceste actiuni este foarte mare.

Odata cu externalizarea serviciilor catre un partener de incredere, ai garantia ca vei avea cei mai buni angajati pentru clientii tai, cu un cost redus. Toate costurile de recrutare, angajare si training vor fi asigurate de compania de BPO. Deoarece aceasta este activitatea lor de baza, aceste organizatii au proceduri foarte bine puse la punct. Astfel, decizia de a externaliza se poate dovedi foarte eficienta, iar parteneriatul se poate desfasura pe termen lung.

  1. Costul spatiului de lucru

Poate parea o decizie mai sigura sa iti formezi propria echipa de lucru. Totusi, pe langa costurile mentionate anterior, plus cele legate de salarii, trebuie sa tii cont si de costurile spatiului de lucru. Pentru crearea unei echipe de customer service, ai nevoie de mai multi oameni care sa asigure suport clientilor in permanenta. Asadar, vei avea nevoie de un spatiu de lucru adecvat pentru angajatii tai, iar costul de inchiriere poate fi destul de mare. Pe de alta parte, daca lucrezi cu un BPO, acest cost este asigurat si acoperit de furnizor. Banii aferenti chiriei pe spatiul de lucru pot fi investiti in dezvoltarea business-ului tau.

  1. Costul echipamentelor

In tot acest proces, vei avea nevoie si de echipamente si tehnologii actuale, pentru angajati. Costul produselor hardware este destul de ridicat. De asemenea, licentele si produsele software de securitate trebuie asigurate, astfel incat clientii sa beneficieze de servicii de inalta calitate, prestate intr-un mod cat mai sigur. Pe langa costurile aferente calculatoarelor, castilor si altor echipamente hardware, trebuie sa te asiguri mereu de buna functionare a acestora. Asadar, suportul IT trebuie sa existe in permanenta.

Partenerii de BPO dispun de toate echipamentele, licentele si produsele de securitate necesare. In functie de specificul business-ului tau si de nevoi, compania cu care alegi sa lucrezi se va asigura ca activitatea se va desfasura exact asa cum doresti.

***

Acestea sunt cele mai importante domenii in care costurile pot fi reduse semnificativ, cu ajutorul companiilor de BPO. Externalizarea serviciilor faciliteaza optimizarea costurilor pentru toate business-urile care aleg acest mod de lucru.

Productivitatea creste, costurile sunt scazute, iar, in final, clientii tai sunt multumiti si compania ta este in continua dezvoltare.

Daca iti doresti sa discuti cu unul dintre expertii nostri despre scaderea costurilor prin externalizarea servicilor, contacteaza-ne aici!