Pe langa activitatea de baza pe care o companie o desfasoara, in activitatea oricarei organizatii apar si serviciile auxiliare. Desi nu constituie principalul obiect de activitate, acestea sunt nelipsite pentru functionarea oricarei afaceri. Externalizarea proceselor auxiliare vine cu nenumarate beneficii pentru orice companie.
Serviciile auxiliare pot fi: servicii de resurse umane (recrutare, training, salarizare), cele de IT (helpdesk, software development), contabilitate si finante, customer service, marketing, etc. Toate acestea sunt vitale pentru dezvoltarea unei firme. In acelasi timp, pot consuma resurse importante, care ar putea fi utilizate pentru activitatea de baza a companiei. Externalizarea acestora catre parteneri specializati te ajuta sa te concentrezi pe activitatea de baza a companiei, in timp ce totul functioneaza la nivel optim.
In plus, externalizarea proceselor auxiliare te ajuta sa reduci semnificativ costurile. De asemenea, ai acces la servicii prestate de experti, beneficiezi de flexibilitate mai mare si ai garantia ca totul este gestionat cu un grad de risc foarte scazut.
Care sunt principalele beneficii ale externalizarii proceselor auxiliare?
-
Te concentrezi pe activitatile de baza
Dupa cum am mentionat anterior, acesta este cel mai important beneficiu al externalizarii proceselor auxiliare ale companiei. Timpul, resursele umane si cele financiare sunt utilizate intr-o proportie foarte mare pentru aceste activitati. Odata cu externalizarea catre parteneri specializati, aceste resurse vor putea fi utilizate pentru activitatile de baza din companie.
De exemplu, daca activitatea ta principala este de e-commerce, delivery sau finante, de ce sa te ocupi si de gestionarea relatiei cu clientii? Managementul unui contact center in-house necesita persoane dedicate, spatiu, timp si proceduri specifice, care pot sau nu sa fie cunoscute pentru specificul afacerii tale. Externalizarea acestora te ajuta sa folosesti resursele respective pentru imbunatatirea produselor/serviciilor, pentru promovarea acestora sau pentru dezvoltarea afacerii si in alte directii.
-
Reduci costurile
Externalizarea serviciilor auxiliare te ajuta sa reduci costurile. Cum? Atunci cand colaborezi cu un partener, costurile sunt semnificativ mai mici, comparativ cu situatia in care gestionezi acele procese in-house. Costurile aferente procedurilor de recrutare, administrare a personalului, contabilitate sau salarizare vor ramane in grija partenerului.
Odata reduse aceste cheltuieli, cu siguranta compania va resimti o crestere a profitabilitatii si o imbunatatire a cash flow-ului. De exemplu, acest studiu demonstreaza ca externalizarea serviciilor reduce costurile:
- 62% dintre companii au raportat o scadere a costurilor intre 10% si 25%
- 38% dintre companii au raportat o scadere cu 40% a costurilor.
-
Beneficiezi de servicii prestate de profesionisti
Atunci cand decizi sa externalizezi serviciile auxiliare catre un partener specializat, ai acces la resursele necesare pentru a lucra in aceste domenii. Aceste companii opteaza pentru selectarea celor mai bune resurse umane care sa se ocupe de activitatile pe care le externalizezi.
Recrutarea, instruirea si monitorizarea angajatilor este principala activitate a furnizorului, astfel incat acestia sa presteze servicii la cea mai inalta calitate. Totodata, poti descoperi ariile de imbunatatire ale afacerii tale. Vei beneficia in permanenta de consultanta din partea profesionistilor in domeniu.
Prin outsourcing, te asiguri ca in HR, IT sau in zona de Customer Service vei beneficia de servicii de calitate pentru clientii tai. Aceste servicii vor avea ca rezultat dezvoltarea business-ului, retentia actualilor clienti si atragerea celor noi.
-
Flexibilitate si scalabilitate
Externalizarea proceselor auxiliare poate fi o actiune strategica pentru companiile care doresc sa beneficieze de flexibilitate si de scalabilitate. Spre exemplu, serviciile de call center sunt scalabile si pot fi transferate rapid catre un partener, care le va prelua cu usurinta procesele si la va imbunatati. Datorita datelor obtinute de la furnizor, compania poate face previziuni si poate afla nevoile clientilor. Astfel, vii in intampiarea lor cu solutiile potrivite.
-
Risc scazut si gestionare sigura
Companiile de BPO ofera garantia ca toate procesele si activitatile lor sunt realizate in conformitate cu legislatia, oferind totodata siguranta si securitate. Acestea au expertiza necesara de a gestiona si lucra cu date personale, de exemplu. Cu ajutorul tehnologiei si al procedurilor interne, poti fi sigur/a de confidentialitatea cu care sunt gestionate procesele companiei tale.
Externalizarea va imbunatati reputatia companiei si va reduce riscurile legale și financiare, prin abordarea cu seriozitate a proceselor si prin gestionarea proactiva a riscurilor. Acest lucru poate ajuta la consolidarea increderii si la loialitate din partea clientilor si a investitorilor, prin imbunatatirea reputatiei companiei pe piata.
***
In concluzie, fiecare companie isi poate imbunatati si dezvolta procesele, prin externalizarea proceselor auxiliare. Resursele disponibile pot fi utilizate pentru activitatile de baza, permitand organizatiei sa ramana competitiva intr-o piata aflata in continua schimbare.
Consideri ca este timpul sa externalizezi procesele auxiliare din compania ta? Daca vrei sa oferi clientilor cea mai buna experienta, avand in acelasi timp sansa de a creste profitabilitatea companiei, contacteaza-ne astazi pentru o oferta personalizata!