Daca esti la inceput de drum in cariera, sigur te-ai gandit sa aplici cel putin o data pentru un job in call center. Si de ce nu? Este locul ideal pentru a castiga experienta de munca si pentru a cunoaste oameni noi. Sa lucrezi intr-o companie de BPO iti va oferi o experienta valoroasa prin intermediul careia vei invata numeroase skill-uri noi care te vor ajuta pe viitor. Iata 7 motive pentru care un loc de munca in call center te va ajuta in viitoarea cariera!
1. Acumulezi experienta profesionala
Daca abia ai iesit de pe bancile facultatii, este dificil sa obtii exact job-ul pe care ti-l doresti. Majoritatea angajatorilor prefera candidati cu experienta profesionala si nu de putine ori se intampla sa gasesti locul de munca perfect, dar sa nu fii angajat pentru ca nu ai mai lucrat inainte. Un loc de munca in call center iti va oferi startul de care ai nevoie, astfel incat sa reusesti sa te angajezi in orice domeniu iti doresti sa lucrezi pe viitor.
2. Dobandesti o atitudine orientata catre clienti si inveti sa lucrezi cu oamenii
Orice job ai avea, adevaratul succes este determinat de adoptarea unei atitudini orientate catre client. Iar vestea buna este ca aceasta abilitate se poate dobandi. Lucrand intr-o companie de customer care, vei invata cum sa fii atent la nevoile clientilor pentru ca vei avea parte de numeroase training-uri menite sa te sustina in dezvoltarea acestei atitudini. Astfel, vei intelege care sunt abordarile corecte in relatiile cu clientii si vei reusi sa lucrezi usor cu diferiti oameni.
3. Iti maresti sansele de a lucra pentru compania la care doresti
Daca iti doresti sa faci parte din echipa unei companii mari, vei obtine un job mult mai usor, daca inainte ai lucrat pe o pozitie de customer support in cadrul unui proiect gestionat de Call Center pentru acea companie. Pentru ca deja vei cunoaste modul de lucru si vei fi familiarizat cu numeroase proceduri interne, cu siguranta vei fi favorizat in cadrul unui interviu. In plus, viitorul tau angajator va fi incantat sa interactioneze cu un candidat care deja are cunostinte solide despre cultura organizationala a companiei.
4. Iti testezi creativitatea
Principala responsabilitate a unui agent de customer care este aceea de a-i ajuta pe clienti si de a gasi solutii pentru problemele pe care acestia le intampina. Asadar, indiferent de proiectul pentru care lucrezi, job-ul necesita creativitate, inteligenta emotionala si o atitudine orientata catre solutii. Fie ca vei urmari sa lucrezi in continuare in domeniul customer support, fie ca nu, competentele dobandite intr-un call center te vor ajuta sa gasesti mult mai usor rezolvari la diferite situatii si vei invata cum sa iti folosesti latura creativa la locul de munca.
5. Inveti sa faci fata cu brio persoanelor dificile
Ce vei mai invata lucrand intr-un call center? Cum sa faci fata cu brio unui client dificil. Inevitabil vei avea parte de interactiuni cu astfel de persoane, chiar si dupa ce ai obtinut mai multa experienta in comunicare. Insa datorita training-urilor de care vei beneficia, vei invata care este abordarea corecta in situatiile delicate. Astfel, te vei simti mult mai pregatit si increzator in interactiunile pe care le vei avea la viitorul job. Si, fie vorba intre noi, aceasta este o abilitate care iti va fi de folos toata viata, nu doar in cariera profesionala.
6. Iti dezvolti soft skill-urile necesare viitorului tau parcurs profesional
Agentii call center reprezinta nucleul activitatii de customer care, iar sa detii soft skill-urile potrivite este foarte important in acesta industrie. Din acest motiv, companiile de BPO investesc in angajati pentru a-i invata cum sa devina mai empatici, rabdatori, atenti si cum sa aiba mereu o atitudine pozitiva. Insa aceste skill-uri nu sunt importante doar daca lucrezi intr-un call center, ci pentru orice job vei avea. Daca alegi ca primul tau loc de munca sa fie in cadrul unei companii de customer care, iti vei dezvolta inca de la inceput toate abilitatile necesare pentru a-ti construi ulterior cariera pe care ti-o doresti.
7. Ai oportunitatea de a promova rapid in cadrul companiei
Un alt motiv pentru care job-ul in call center te poate ajuta in viitoarea cariera este ca vei avea nenumarate posibilitati de a avansa si chiar de a-ti alege un alt domeniu de activitate. In functie de rezultatele pe care le vei avea, poti fi sigur ca eforturile tale nu vor trece neobservate, ci vor fi rasplatite. Majoritatea companiilor din industrie promoveaza intern noile pozitii disponibile, asa ca vei beneficia de multe oportunitati profesionale pentru a-ti construi o cariera.
In concluzie, daca iti doresti sa te angajezi si nu ai inca experienta profesionala, un job in call center iti va oferi cel mai bun start in cariera. Insa este important sa iti tratezi task-urile cu seriozitate, motivatie si sa fii mereu dornic de dezvoltare. Iar daca vei face aceste lucruri, cu siguranta vei fi de neoprit in a obtine cariera la care visezi.