Skip to content

Cum sa te automotivezi daca lucrezi intr-un departament de call center

Aminteste-ti de ultima interactiune cu un call center. Ai sunat probabil pentru a afla ceva sau pentru a rezolva o problema. Cum ai simtit energia persoanei cu care ai vorbit? Cat de mult conteaza sa vorbesti cu un om care se simte bine oferindu-ti ajutor?

Sigur ca toti stim cat de important este sa ai o interactiune umana placuta, cu energie buna si cu sentimentul ca celuilalt ii pasa de problema ta, dar la fel de bine stim, ca atunci cand lucrezi intr-un call center, rutina si problemele personale te pot face uneori sa nu fii persoana cu care ti-ai dori sa interactionezi, daca ai fi in locul clientului.

De aceea, daca lucrezi intr-un department de call center, trebuie sa ai grija in mod constient si permanent sa iti mentii energia pozitiva. Daca zambesti, clientul va simti entuziasmul tau si va fi dispus sa te evalueze pozitiv. Iar asta se va refleca in evluarea ta si, cu timpul, vei fi apreciat si rasplatit. In plus, priveste in ansamblu! Tu iti vei indeplini task-urile in cel mai profesionist mod si te vei simti mai bine facand asta.

Cum? Uite cateva idei care ti-ar putea fi de folos.

  1. Personalizeaza-ti biroul! Chiar din prima zi, vino la birou cu pozele preferate sau cana din care iti bei cafeaua zi de zi. Obiectele care iti sunt dragi si care au in spate povesti de care iti amintesti cu bucurie, te vor face sa te simti mult mai confortabil. Iar in zilele dificile, un ambient placut te va ajuta sa lucrezi cu mai mult spor.
  2. Fii o persoana deschisa si ofera mereu ajutorul! Ajuta-ti colegii fara sa astepti ceva in schimb. Intotdeauna faptele bune te vor face sa te simti bine. Un simplu multumesc, completat de un zambet larg din partea unui coleg, pot valora enorm in unele momente. Iar sentimentul ca poti fi de ajutor celor din jur te va motiva cu siguranta in a face si mai mult bine.
  3. Leaga prietenii la birou! Intr-un departament de call-center, oamenii sunt diferiti si vei avea cate ceva de invatat de la fiecare in parte. In plus, cine te poate ajuta mai mult decat un prieten intr-o zi solicitanta de lucru? Impreuna puteti invata cum sa va desfasurati cu succes activitatea, iar o competitie prieteneasca este intotdeauna motivanta.
  4. Ia-ti o pauza! Incearca sa nu sari peste pauze indiferent de volumul de munca. Te vor ajuta sa te relaxezi si sa iti incarci fortele. Te poti plimba in aer liber sau te poti duce in spatiile special amenajate pentru recreere din compania in care lucrezi. Cateva minute de zambete impartite colegii te vor incarca de energie si te vei intoarce la birou cu mult mai mult spor.
  5. Echilibreaza-ti viata profesionala cu viata personala. Amandoua sunt foarte importante. Din acest motiv, respecta-ti programul! Fii punctual si la venire si la plecare! Foloseste-ti timpul cu folos, atat pentru a-ti construi cariera, dar si pentru a-l petrece alaturi de familie sau prieteni. Echilibrul este cuvantul de baza in acest raport.
  6. Planifica-ti concediul dupa o perioada incarcata! Este momentul cel mai asteptat de orice angajat. Asa ca profita de zilele libere pe care le poti avea si planifica-ti din timp concediul, nu-l irosi. Analizeza activitatea departamentului de call-center in care lucrezi si vezi care e cea mai aglomerata perioada. Impica-te si munceste cu spor, iar dupa, premiaza-te cu o vacanta! O vei merita si o vei aprecia pe masura.
  7. Invata sa castigi stimulentele pe care ti le doresti! Numai prin munca vei putea obtine recompense financiare motivante. Prin rezultatele tale poti obtine diverse bonusuri si beneficii, astfel incat sa te simti cu adevarat satisfacut de munca pe care o desfasori.
  8. Aminteste-ti de ce esti aici! Fie ca vrei doar un venit suplimentar sau ca doresti sa iti incepi o cariera, nu-ti uita scopul. Fii mereu atent la oportunitatile prin care sa ti-l atingi. Daca scopul este venitul, asigura-te ca profiti de fiecare ocazie pentru a ti-l asigura sau chiar inmulti. Daca iti doresti sa inveti lucruri noi, fii mereu atent la interactiunile de zi cu zi pentru ca fiecare reprezinta o lectie ce te va ajuta in atingerea obiectivului tau de dezvoltare personala. Daca vrei sa iti dezvolti cariera profesionala,constientizeaza fiecare pas pe care trebuie sa il faci sifiecare activitate noua pe care trebuie sa o intelegiAtentia te va ajuta sa-ti pastrezi concentrarea si sa-ti dozezi energia pentru a-ti atinge scopul pe care ti l-ai propus.

Sa fii agent intr-un departament de call-center nu este o munca deloc usoara. Trebuie sa fii mereu pozitiv si sa faci fata tuturor provocarilor zilnice. Pentru majoritatea dintre noi biroul a devenit ce-a de-a doua casa. Din acest motiv, buna dispozitie este influentata de atmosfera creata in departamentul de call-center. Daca vei tine cont de sfaturile noastre sigur vei veni la munca cu zambetul pe buze si te vei simti din ce in ce mai bine. Iar comunicarea cu clientii va fi si ea mai buna.

Iar la final iti aruncam o provocare. Zi-ne tu, cu ce idei am putea completa lista aceasta? Tu cum iti pastrezi energia pozitiva astfel incat sa fii cel ce face lucrurile sa se intample?