Skip to content

CSR: Training de empatie la Liceul Teoretic Dante Aligheri

Luna trecuta, echipa de training de la Valoris s-a implicat intr-o acțiune foarte frumoasa, pe care ne dorim sa o impartasim cu voi.

Empatia este un concept des intalnit in ultimii ani, iar dezvoltarea unei abordari empatice aduce beneficii in relatiile personale si profesionale. Ea atrage dupa sine flexibilitate, capacitatea de ascultare, de cooperare si disponibilitatea de a vedea ce se intampla in jurul nostru, dintr-o perspectiva noua.

Toate aceste abilitati sunt utile, mai ales daca sunt dezvoltate la o varsta frageda. La Valoris Center punem accent pe cultivarea empatiei in randul echipei si consideram ca putem sa impartasim din cunostintele noastre si cu generatiile care sunt acum in formare.

Astfel, ne-am bucurat din plin ca am avut ocazia de a organiza un workshop dedicat elevilor care studiaza in clasa a V-a la Liceul Teoretic Dante Aligheri din Bucuresti. Echipa de training si-a facut bine temele inainte, cu obiectivul de a transforma informatiile pe care de obicei le livreaza colegilor de la Valoris, intr-o sesiune care sa fie atractiva si utila pentru copii.

Workshop-ul, intitulat sugestiv “Empatie si comunicare, un curs Valoris cu si despre voi” s-a desfasurat pe 18 martie, iar pe parcursul a doua ore, colegele noastre Elena și Ana le-au oferit elevilor notiuni despre empatie, sub forma de jocuri si aplicatii interactive.

Cei mici au fost receptivi si ne-au demonstrat ca au deja cunostinte despre empatie. Au vorbit deschis despre emotii, ganduri si cum se reflecta acestea in comportament. Workshop-ul a cuprins si tehnici facile pentru imbunatatirea comunicarii cu cei din jur, dar si pentru identificarea si gestionarea emotiilor.

V-ati gandit vreodata ca empatia poate sa fie subiectul unor jocuri interactive? Iata ce activitati au pregatit colegii de la training pentru elevi:

  • Fiecare participant s-a prezentat, iar cerinta a fost ca fiecare sa spuna cate un adevar si cate o minciuna. Colegii erau invitati apoi sa ghiceasca ce era adevarat si ce era fals.
  • Bolul emotiilor: cei mici au extras cate un biletel si au mimat o emotie pentru ceilalti. Obiectivul a fost sa invete sa recunoasca starea de spirit a celor din jur.
  • Wordwall: fiecare copil a primit o situatie, iar provocarea era sa identifice cum se simte o persoana in acel moment si cum reactioneaza ei, din exterior (de exemplu: o colega cade, iar toti copiii incep sa rada).

La final, elevii au primit diplome si un formular de feedback, in urma caruia suntem bucurosi sa declaram ca actiunea a fost un succes. Cei mici au primit diplome de participare si materiale cu informatiile din workshop.

Noi ne dorim sa repetam astfel de actiuni si sa impartasim mereu cunostintele si abilitatile noastre cu cei care au nevoie de ele. Felicitari tuturor colegilor care s-au implicat in aceasta initativa frumoasa!