Skip to content

Etapele de recrutare la Valoris Center

Daca ai aplicat deja pentru un job in compania noastra sau daca te gandesti sa aplici, ti-am pregatit un articol in care sa afli care sunt etapele de recrutare si la ce sa te astepti pe parcursul acestui proces.

De asemenea, avem si cateva sfaturi pe care sa le urmezi atunci cand aplici la un job. In primul rand, cel mai important aspect este sa fii optimist/a si sincer/a.

Iata care sunt etapele de recrutare la Valoris Center:

  1. Aplici la job

Vezi o reclama online sau gasesti un anunt pe platformele de recrutare si te gandesti sa aplici. Nimic mai simplu! Totusi, inainte de a aplica, asigura-te ca citesti atent descrierea. Vezi daca te regasesti in cerintele postului si daca ti-ar placea sa faci parte din echipa noastra. Ca sa afli mai multe despre viata la Valoris, acceseaza acest link.

Sfat: Asigura-te ca CV-ul tau este actualizat si informatiile sunt relevante. Pentru a-ti face CV-ul sa iasa in evidenta, citeste articolul nostru „5 sfaturi despre cum sa scrii un CV care sa nu treaca neobservat”.

De obicei, dupa aceasta etapa, CV-ul tau ajunge la departamentul de recrutare si trece printr-un proces de selectie. Doar daca CV-ul tau corespunde cerintelor jobului, vei fi contactat/a de colegii nostri.

  1. Preinterviul

Dupa ce CV-ul tau a fost selectat, urmeaza preinterviul, unde esti contactat/a telefonic de unul dintre colegii nostri din echipa de recrutare. In cadrul acestei discutii, iti sunt prezentate mai multe informatii despre companie, despre proiect si despre jobul la care ai aplicat. De asemenea, tot aici vei discuta, in linii mari, despre program, pachet salarial si particularitatile jobului.

Aici ti se pot prezenta aspecte detaliate ale programului (daca ai ture de noapte sau daca vei lucra in weekend), poti primi intrebari referitoare la experienta ta intr-un astfel de domeniu, iar daca descrierea jobului include si cunoasterea unei limbi straine, vei primi intrebari despre cat de bine cunosti acea limba.

In aceasta etapa vei afla daca mergi mai departe in cadrul procesului de recrutare.

Sfat: Nu ezita sa pui intrebari daca ai nelamuriri, inainte de a accepta trecerea la noua etapa.

  1. Procesul de testare

Felicitari! Ai mai trecut o etapa. De aici incepe partea complexa a procesului. Testarea este necesara la orice job la care aplici, pentru a afla daca esti potrivit/a, din punct de vedere al abilitatilor, pentru acel job.

Procesul de testare este specific pentru fiecare job in parte, dar iti putem oferi cateva exemple de teste pe care le poti primi:

  • Pentru joburile de customer service: test de gramatica, test de limba straina, role-play, discutie de validare a cunostintelor de limba straina (spelling & speaking).
  • Pentru joburile de customer service care necesita suport tehnic, poti primi teste tehnice si role play-uri axate pe partea tehnica.
  • Pentru joburile din departamentele de suport (CRM, Marketing, Recrutare) poti primi si studii de caz.

De asemenea, in functie de specificul jobului vei primi teste de logica, personalitate, IQ sau EQ.

Sfat: Nu trebuie sa te sperii de aceasta parte a procesului de recrutare. Este doar o etapa de verificare a cunostintelor si abilitatilor tale. Pregateste-te si evita sa te grabesti, gandeste raspunsurile si ai incredere in tine! 😊

  1. Interviul cu un reprezentant HR

Felicitari din nou! Ai trecut testele si inseamna ca ai ajuns la partea de cunoastere mai amanuntita. In functie de specificul jobului, acesta poate fi un interviu fizic, la sediu, sau online, pe o platforma de comunicare. De regula, acest interviu este inregistrat, bineinteles, doar cu acordul tau.

In cadrul interviului cu reprezentantul HR ti se vor prezenta mai detaliat informatii despre companie, industrii, proiecte si jobul tau. Este mai degraba o discutie de acomodare, in care veti vorbi despre etapele de recrutare parcurse pana acum si despre cele care urmeaza.

Totodata, colegii nostri iti vor reaminti informatii despre activitate, program si pachet salarial, pentru a se asigura ca mergi mai departe.

Sfat: Fii relaxat/a si pastreaza o atitudine pozitiva! Citeste articolul nostru despre „Intrebari pe care le poti primi la interviul de angajare pentru un job in domeniul BPO” ca sa te ajute sa te descurci si mai bine in timpul interviului.

  1. Interviul Operational sau cu Managerul de Departament

Dupa validarea profilului de catre departamentul de recrutare, vei avea o discutie cu managerul de departament sau coordonatorul de proiect, in functie de jobul la care ai aplicat.

Aceasta este o discutie de cunoastere, astfel incat managerul sa vada daca te potrivesti cu echipa si daca esti pregatit/a pentru activitatea care va urma. Aici ti se vor oferi informatii mult mai amanuntite cu privire la ce vei face, la structura echipei si la modul de lucru.

Sfat: Fii deschis/a la discutie si fii cat mai natural/a. Acesta este momentul in care vei realiza daca te potrivesti in echipa si daca principiile tale se aliniaza la valorile echipei, deci nu ezita sa pui intrebari! 😊

  1. Referinte

Referintele de la fostele locuri de munca sunt destul de importante pentru noul tau angajator, fiind o dovada a competentelor trecute in CV. De obicei, se solicita verificarea resurselor din CV, pentru a confirma validitatea informatiilor. Desigur, aceasta verificare se face doar cu acordul tau.

Sfat: Nu trebuie sa te sperii! Aceasta etapa presupune o solicitare scrisa de colegul nostru din departamentul de recrutare catre fostul tau angajator, pentru a verifica informatii precum: daca intr-adevar ai lucrat acolo, daca perioada de timp in care ai lucrat este corecta si alte informatii. Tocmai de aceea este important sa fii sincer/a de la inceput, inca de cand ti-ai facut CV-ul.

  1. Ofertare

Ai ajuns la ultimul pas din procesul de recrutare! Tot aici se reamintesc cele punctate in procesul de recrutare: activitatea, programul, cum se va desfasura trainingul, echipamente necesare, plata in perioada de training, structura pachetului salarial, cand si cum primesti beneficiile financiare.

In plus, ti se vor prezenta si bonusurile, beneficiile oferite de companie, concursurile, premiile si documentele necesare pentru angajare.

Sfat: Clarifica tot ce nu ai reusit pana in acest punct. Asigura-te ca ai inteles tot ce ti s-a explicat, pentru a evita confuzii ulterioare.

***

Dupa aceasta etapa vei semna contractul si vei incepe trainingul pentru activitate. Povestea continua si, cu siguranta, vom reveni cu un articol care sa explice cum decurg urmatoarele etape dupa angajare.

Speram ca ti-au fost utile aceste sfaturi si ca detii acum informatii despre toate etapele, astfel incat sa fii pregatit/a pentru fiecare dintre ele. Daca intentionezi sa aplici pentru unul dintre joburile noastre, consulta pagina noastra de cariere si bucura-te de un viitor asa cum iti doresti!