Skip to content

Interviu cu Matilda Anton – HR Business Partner, Valoris. Cum s-a adaptat Valoris acestei perioade, cum reuseste sa comunice eficient cu angajatii si sa-i mentina motivati

  1. Spuneti-ne cateva cuvinte despre dvs si despre departamentul HR din Valoris

Am o experienta de peste 20 de ani in domeniul resurselor umane, acoperind cam toate ariile principale din aceasta sfera: recrutare, integrare, motivare&retentie, training, evaluarea perfomantelor, etc. M-am alaturat cu entuziasm echipei Valoris la inceputul acestui an, avand incredere in companie si in contributia pe care, cu dorinta mea de reusita, o pot aduce firmei in atingerea obiectivelor. Rolul meu este de a integra toate functiunile de HR din organizatie, in cadrul unui departament unitar de HR, cu trei linii principale: recrutare, training si dezvoltare organizationala. Apoi, in aceasta noua organizare, de a crea o strategie de resurse umane adaptata nevoilor de business ale companiei, dar si pietei fortei de munca.

  1. Ce modificari ati facut in aceasta perioada? Ati luat anumite masuri pentru a stopa raspandirea noului virus in randul angajatilor?

Preocuparea managementului Valoris pentru o abordare sigura, cu riscuri minime pentru angajati, a aparut inca de la primele semne ale acestei pandemii. In acest sens, am creat o echipa operativa de lucru care a organizat si a comunicat intern, permanent, etapele de reprofilare si de adaptare in lucrul de acasa, pentru fiecare proiect sau departament.

  1. Cum va motivati angajatii care lucreaza de acasa?

Eu consider ca noi, ca si companie, am avut un nivel foarte bun de proactivitate – este de altfel o parte importanta a culturii noastre organizationale. Si, constant in aceasta perioada, am comunicat catre colegii nostri experiente si tips&tricks legate de lucrul de acasa. Am organizat concursuri pentru intreaga echipa, cu tematici si cu premii atractive, ne-am sarbatorit virtual aniversatii, am cantat sarbatoritilor ”La multi ani!” pe Teams, am avut petreceri virtuale, le-am oferit recomandari de filme, diverse provocari amuzante etc. Practic, am avut o intreaga echipa care s-a preocupat indeaproape, impreuna cu managerii de departamente, ca motivatia colegilor sa nu sufere fluctuatii.

Chiar in primele zile din lucrul de acasa, toti colegii din middle si top management au urmat (online) un workshop despre Home Office & Remote Leadership, facilitat de un furnizor extern de training. Astfel, aspectele, mai mult sau mai putin diferite in managementul de la distanta, au fost structurate, organizate unitar si comunicate intregii echipe de management, pentru ca fiecare sa avem cadrul general de abordare a cat mai multor situatii care pot aparea in managementul la distanta. Acestea, coroborate cu experienta de coordonare a fiecarui manager, au condus la obtinerea unor rezultate valoroase.

  1. Cum reusiti sa comunicati eficient cu angajatii care lucreaza remote? Folositi anumite tool-uri?

Folosim cateva instrumente de comunicare. Si aici am fost flexibili si, mai ales, am avut mereu suportul colegilor de la IT, care au evaluat si au propus, in functie de proiect, una sau mai multe variante de comunicare: Teams, Zoom, Google Meet, Slack etc. Si, bineinteles, zilnic, avem discutii telefonice sau via WhatsApp, in functie de nevoia sau de disponibilitatea fiecaruia.

  1. Ce impact a avut aceasta pandemie asupra business-ului?

In primul rand a trebuit sa comunicam cu fiecare dintre clienti astfel incat sa ne asiguram ca lucrul de acasa se va face in conditiile de securitate optime si pentru a intelege exact care vor fi provocarile pentru fiecare in parte.

Avand in vedere industriile diferite in care opereaza clientii din portofoliul Valoris (Banking, Airline, Auto, Software, E-commerce, etc) am avut situatii in care a trebuit sa gasim solutii pentru o scadere a activitatii de pana la 30%-50%, dar pentru majoritatea a trebuit sa ne pregatim echipa pentru un volum al activitatii mult crescut fata de o perioadă normala, chiar și cu 150% crestere in volum de activitate.

  1. Cum planuiti sa actionati atunci cand se termina starea de urgenta? Veti mai lucra remote?

Si aici suntem foarte flexibili. Practic ne adaptam si incercam sa gasim solutii la nevoile fiecarei echipe sau ale fiecarui proiect, impletind preferintele colegilor cu obiectivele agreate cu partenerii nostri.

Am realizat un survey in randul intregii echipe referitor la disponibilitatea de a lucra de acasa, tocmai pentru a avea feedbackul lor real si direct si pentru a crea cadrul cel mai favorabil continuarii activitatii dupa finalizarea starii de urgenta. Vom crea, pe baza raspunsurilor lor, un set general de reguli de lucru dupa starea de urgenta, punand, ca si pana acum, sanatatea si siguranta noastra, pe primul plan.

  1. Ce ati invatat in aceasta perioada?

Personal, am experimentat o noua forma a adaptarii. Organizational, a fost o provocare din punct de vedere al flexibilitatii, al comunicarii si al resursei timp. De asemenea, grija fata de colegi a fost poate mai pregnanta ca oricand, precum si gasirea rapida de solutii la nivel de echipa si, de cele mai multe ori, la nivel individual. Si cu siguranta am invatat ca reusita este o insumare a unor calitati, experiente si abilitati individuale, dar armonizate cu ale celorlalti si generos impartite intregii echipe.

  1. Cum se desfasoara procesul de recrutare in aceasta perioada in companie?

Procesul de recrutare, la fel ca intreaga activitate, s-a mutat in online. Partea de testare se face pe platforme online, iar intervievarea prin diverse aplicatii care permit si interfata video, importanta in cadrul unui interviu. Apar si obstacole cu care se confrunta candidatii, uneori, referitoare la anumite limitari tehnice sau aplicatii online, ceea ce poate ingreuna procesul de recrutare. De altfel, in ansamblul lui, procesul de recrutare s-a marit ca intindere in timp, unele etape care se parcurgeau anterior concentrat la sediu, se pot prelungi pana la 1-2 zile lucratoare.

  1. Ati observat o crestere sau o scadere in numarul de aplicanti?

Per ansamblu, am observat o crestere a numarului de aplicanti in contextul economic actual. Dar nu neaparat pe profilul anuntat sau cautat de noi in campaniile noastre de recrutare, in cadrul proiectelor in derulare. Aceasta inseamna ca echipa de recrutare este foarte atenta in etapa de screening a cv-urilor, astfel incat sa identifice profilul cel mai apropiat nevoilor noastre. Pentru ca suntem un departament complet ai complex de HR, suntem deopotriva preocupati de atragerea, onboardingul, retentia si dezvoltarea tuturor colegilor nostri. Practic, suntem constienti ca, in tot acest lant descris anterior, fiecare rezultat individual genereaza efecte si rezultate in cascada, cu impact asupra intregii organizatii.