Skip to content

Securitatea datelor in companiile de BPO

Internetul a devenit pentru multi dintre noi principala sursa de informare. Mediul virtual a contribuit semnificativ la dezvoltarea umanitatii si este acum un instrument indispensabil pentru afacerile din intreaga lume. Pe masura ce tehnologia avanseaza, au aparut insa si problemele de securitate a datelor. Fiecare operator ar trebui sa trateze cu prioritate securitatea datelor clientilor sai.

Pentru o companie de BPO, securitatea datelor este un subiect de maxima importanta. Partenerii incredinteaza companiilor de externalizare datele clientilor lor, care trebuie gestionate cu cea mai mare atentie. Un potential accident in aceasta zona poate duce la destabilizarea reputatiei companiei, la pierderi financiare sau chiar probleme legale.

 

Tocmai pentru a respecta toate legile si pentru a ne asigura ca datele partenerilor nostri sunt in siguranta, la Valoris Center luam intotdeauna cele mai bune masuri:

Criptarea datelor

Este un pas important atunci cand se face un transfer de date intre parteneri. Pentru a ne asigura ca totul se desfasoara in conditii de maxima securitate, documentele cu date sensibile sunt criptate, parolate si transferate conform celor mai bune metode.

Implementarea rețelelor și firewall-urilor securizate pentru a preveni accesul neautorizat.

Departamentul IT al companiei se ocupa de implementarea celor mai bune sisteme de gestionare si protectie a datelor, care sunt verificate si actualizate constant. Utilizam cele mai sigure tehnologii si verificam la fiecare pas buna functionare a acestora.

Autentificarea cu doi factori

Mai ales in zona de customer service, trebuie sa ne asiguram ca nu exista niciun risc ca echipamentul unui coleg sa fie accesat de altcineva. Datorita faptului ca oferim locuri de munca hybrid si remote, dorim sa cream un mediu sigur pentru clientii partenerului nostru. Angajatii nostri se conecteaza la sistemele Valoris conform instructajului primit. Orice neregula aparuta este imediat verificata si corectata de specialistii nostri din IT.

Audit de Securitate si testare continua

Implementarea unui sistem de siguranta nu este de ajuns. La Valoris, efectuam teste periodice si actualizari pentru sistemele de date, astfel incat totul sa fie gestionat intr-un mediu sigur.

Instruirea angajatilor

Este unul dintre cei mai importanti factori. Colegii nostri participa la traininguri si cursuri periodice, unde sunt instruiti cum sa gestioneze datele si cum sa minimizeze riscul de a face greseli in ceea ce priveste datele clientilor nostri. Exista traininguri de proiect, training specializat GDPR si training de securitate a informatiilor. Toti colegii nostri trebuie sa le parcurga, astfel incat sa inteleaga consecintele nerespectarii procedurilor.

Echipamenul de lucru pe care angajatii isi desfasoara activitatea este proprietatea companiei. Din acest motiv, privilegiile utilizatorilor asupra acestor computere sunt restrictionate. Accesul per utilizator se stabileste in functie de departamentul din care acesta face parte si de zonele in care are nevoie de acces pentru desfasurarea activitatii.

Cultura organizationala bazata pe securitate

Atunci cand oferi siguranta angajatilor tai si creezi o cultura bazata pe importanta sigurantei, aceasta abordare se reflecta si in felul in care angajatii isi desfasoara activitatea. Unul dintre principiile definitorii dupa care ne ghidam la Valoris Center este „Oferim siguranta”. Astfel, garantam atat siguranta in munca pentru angajatii nostri, cat si siguranta parteneriatelor si a tot ce implica acestea.

Din momentul in care angajatul realizeaza ce importanta vitala au datele sale personale, cu siguranta va trata acest subiect intr-un mod profesional. Tocmai de aceea, colegii nostri primesc periodic mesaje cu informatii utile legate de securitatea cibernetica. Ei sunt instruiti cum sa depisteze e-mailuri de tip spam, phishing sau potentiale amenintari pentru datele gestionate.

Certificarea internationala

La Valoris detinem certificatul de Securitate ISO 27001 (certificarea privind securitatea informatiei), care garanteaza seriozitatea cu care datele sunt gestionate in compania noastra.

 

In activitatea pe care o desfasuram, securitatea datelor este foarte importanta. Ne angajam sa protejam toate informatiile si datele referitoare la consumatori, clienti si angajati si activitatile acestora, in conformitate cu legile nationale si codurile industriei.

Alege sa lucrezi cu un partener de BPO de incredere! Fii sigur/a ca datele tale sunt prelucrate in siguranta.