Skip to content

Top 5 curiozitati despre ce inseamna un job in call center

Vedem mereu pe site-urile de recrutare anunturi de job-uri in call center, insa dincolo de informatiile oferite de toate anunturile de recrutare, hai sa vedem ce inseamna mai exact sa lucrezi in industria de contact center! Toti cei care urmarim astfel de job-uri avem aceste curiozitati, mai ales cei care nu au prea multa experienta profesionala si isi doresc sa aplice.

Asadar, daca te gandesti sa lucrezi in customer care, noi am facut un top al celor mai des intalnite intrebari in conversatiile cu candidatii nostri la care vom raspunde in continuare, astfel incat sa iei decizii informate in legatura cu parcursul tau profesional.

  1. Cum arata o zi de lucru din viata unui agent din call center?Pentru ca activitatea unui agent call center depinde de proiectul pentru care lucreaza, responsabilitatile pot fi diferite. Cu toate astea, la baza oricarei activitati din aceasta industrie va ramane intotdeauna clientul. Astfel, o zi de lucru din viata unui agent call center presupune sa ofere suport constant consumatorilor pentru problemele pe care acestia le intampina. Pe langa interactiunile pe care le vei avea, trebuie respectate proceduri, atinsi indicatori de performanta, iar munca este deseori dinamica. Totusi, daca te-ai pregatit in training si cunosti in detaliu specificatiile proiectului, totul ti se va parea floare la ureche iar experienta ca agent call center va fi o baza excelenta pentru orice cariera iti doresti pe viitor.
  2. Este adevarat ca nivelul de stres este foarte mare?Daca abia te-ai angajat si nu esti obisnuit sa lucrezi cu clientii, job-ul ti se poate parea stresant. Sa discuti cu persoane irascibile, care vor solutii imediate si care nu iti arata intelegere, este o provocare atunci cand lucrezi in call center. Insa totul ti se va parea din ce in ce mai usor de indata ce vei invata cum sa abordezi clientii dificili si vei stapani in totalitate informatiile pe care trebuie sa le oferi.

    Secretul este sa te detasezi si sa privesti activitatea pe care o desfasori ca pe o experienta din care ai multe lucruri utile de invatat. Iar ceea ce vei invata in astfel de contexte iti vor servi toata viata in relatia cu orice alte persoane, indiferent cat de complicate ar fi.

    In plus, companiile din industria de customer care organizeaza mereu actiuni dragute pentru angajati si concursuri amuzante, iar mediul de lucru este foarte prietenos.

  3. Programul iti permite sa ai timp liber?In general, programul dintr-un call center este flexibil si lucrand aici vei putea sa iti organizezi timpul liber in functie de nevoile pe care le ai. Ce poate fi mai placut decat sa iti alegi intervalul orar in care sa lucrezi? Chiar daca uneori va fi nevoie sa lucrezi in weekend sau chiar noaptea, cu siguranta vei putea avea timp liber si pentru alte activitati pe care iti doresti sa le faci. Secretul de a te bucura de toate consta in a deveni o persoana organizata.
  4. Pot promova daca lucrez intr-un call center?Principalul avantaj daca lucrezi intr-un call center sunt oportunitatile de promovare care pot aparea daca iti desfasori activitatea cu implicare si responsabilitate. Companiile din industria customer care sunt renumite pentru ca ofera angajatilor sansa de a se dezvolta profesional, iar de cele mai multe ori managerii de aici au fost si ei la inceput agenti.

    Daca vei avea rezultate bune, cu siguranta poti promova lucrand intr-un call center. Ai sansa de a deveni team leader, project manager sau te poti orienta chiar si catre alte domenii care te pasioneaza. Totul depinde doar de tine. Fii deschis, proactiv, arata ca poti avea rezultate si oportunitatile profesionale nu vor intarzia sa apara!

  5. Ce abilitati imi trebuie pentru a putea lucra intr-un call center?Specificul activitatii dintr-un call center necesita persoane care sunt comunicative si orientate catre client. In calitate de reprezentant al companiei, agentul trebuie sa aiba grija astfel incat fiecare interactiune pe care o are cu un consumator sa produca un impact pozitiv. O parte din aceste abilitati pot fi native, si, in mare masura, te ajuta sa te simti bine in relatiile cu alti oameni, insa iti poti dezvolta toate competentele de care ai nevoie chiar lucrand. Intr-un call center vei beneficia de multe training-uri care sa iti imbunatateasca cunostintele, sa iti permita sa fii mai bun, sa gestionezi mai usor si mai eficient situatiile cu care te intalnesti, sa performezi mai constant si, in ansamblu, sa te dezvolti profesional si chiar personal. Dar cele mai importante calitati ale unui agent call center trebuie sa fie abilitatile de comunicare scrisa si vorbita, rabdarea, flexibilitatea, empatia si o atitudine pozitiva orientate catre gasirea de solutii in orice situatie.

Bineinteles, activitatea dintr-o companie din industria externalizarii de servicii este mult mai complexa, insa daca vrei sa te angajezi ca agent call center speram ca ti-am raspuns la cele mai frecvente curiozitati. Iar daca vrei sa te dezvolti profesonal, dar si personal, un job in call center este ideal pentru tine.